Publicacions
2025
rendiment acadèmic i abandonament a la FP
Krane, V., Zubala, E., Thorning, T. H., Quintana Murci, E., & Macedo, E. (2025). Running Collaborative Competence Groups – Exploring Experiences From Five Countries. International Journal of Qualitative Methods, 24. https://doi.org/10.1177/16094069241306082
Gènere i educació
Ortiz-Bonnin, S., & Blahopoulou, J. (2025). Political Orientation and Attitudes Toward Sexual Harassment: The Moderating Role of Gender. Journal of Interpersonal Violence. Online first. https://doi.org/10.1177/08862605241308292
bretxa digital
Fernández-Ruiz, M., Piña, M., & Vilasís-Pamos, J. (2025). Video games as spaces for providing information and awareness of algorithmic control in the gig economy. New Media & Society. Online first. https://doi.org/10.1177/14614448241307036
2024
Gènere i educació
Blahopoulou, J., Ferrer-Pérez, V. A., Bosch-Fiol, E., & Ortiz-Bonnin, S. (2024). Yes, we can make a difference: evaluating the effectiveness of a brief training intervention for preventing sexual harassment in higher education. Journal of Gender-Based Violence, 1-19. https://doi.org/10.1332/23986808Y2024D000000048
rendiment acadèmic i abandonament a la FP
Salvà-Mut, F., Quintana-Murci, E., Moso Díez, Mónica. (2024). El abandono de los estudios en la Formación Profesional en España: diagnóstico y propuestas de mejora. Informe 2024. Caixa Bank Dualiza.
Sureda García, I., Jiménez, R., Sesé, A., & Salvà-Mut , F. (2024). Validación española del Instrumento de Vinculación Estudiantil en Formación Profesional. Revista De Educación, 1(406), 233–263. https://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2024-406-644.
bretxa digital
Romero-Medina, P., & Vilasís-Pamos, J. (2024). Alt-right Shadows over Gaming and Masculinities: A Systematic Narrative Review. Review of Communication Research, 12, 169-182. https://doi.org/10.52152/RCR.V12.10
Vilasís-Pamos, J., Pires, F., Grohmann, R., & Fernandes Araujo, W. (2024). Social media and platform work: Stories, practices, and workers’ organisation. Convergence, 30(1), 410-427. https://doi.org/10.1177/13548565241227391
altres
Vilasís-Pamos, J., Fernández-Ruiz, M., Sora-Domenjó, C. (2024). El sector del videojoc indie a Catalunya: anàlisi d’un ecosistema en creixement i amb projecció internacional. Generalitat de Catalunya. https://culturadigital.blog.gencat.cat/wp-content/uploads/2024/11/informe_indie_acc.pdf
Vilasís-Pamos, J. (2024). The aesthetics of social class in La Grande Bellezza. Revista Internacional de Investigación y Transferencia en Comunicación y Ciencias Sociales, 3(1), 65-70. https://doi.org/10.61283/nqgnmb72
2023
Quintana-Murci, E., Pinya-Medina, C., Álvarez García, O., García de Olalla Gutiérrez, A., Tugores-Ques, M., Oliver-Trobat, M.F., & Salvà-Mut, F. (2023). An initial analysis of VET teachers’ self-efficacy: the influence of teaching experience and VET instructional level. In L. Moreno Herrera, M. Teräs, P. Gougoulakis, & J. Kontio, (Eds.), Learning, teaching, and policy making in VET: Emerging issues in research on vocational education & training vol. 8 (pp.101-125). Atlas Akademi.
Salvà-Mut, F. & Quintana-Murci, E. (2023). La educación para la igualdad de género. Una propuesta formativa para educadoras y educadores sociales. Editorial Octaedro.
2022
Cerdà-Navarro, A., Quintana-Murci, E., & Salvà-Mut, F. (2022). Reasons for dropping out of intermediate vocational education and training in Spain: the influence of sociodemographic characteristics and academic background. Journal of Vocational Education & Training, 1-24.
Ferrer. M.; Mut, B.; Pinya, C.; Riera, M.A. (2022). La participación de las familias en el proceso de innovación en las escuelas. Educar, 58(1).
Muntaner-Guasp, J., Bartomeu Mut-Amengual, B., & Pinya-Medina, C. (2022). Active Methodology for the Implementation of Inclusive Education. Revista Electrónica Educare, 26(2), 1-21.https://doi.org/10.15359/ree.26-2.5
Salvà-Mut, F., Tugores-Ques, M., & Quintana-Murci, E. (2022). Early School Leaving and Transition to Adulthood: A Case Study of a Spanish Mediterranean Region. Emerging Adulthood. https://doi.org/10.1177/21676968221091360
2021
Quintana Murci, E., Tugores Ques, M. & Salvà Mut, F. (2021). Poor educational attainment, training opportunities, and transitions to adulthood: the case of young Spanish women In N. Vogel & L. Arnell, (Eds.), Living like a girl. Agency, social vulnerability and welfare measures in a European context (pp. 101-122). Berghahn Books, United Kingdom. https://doi.org/10.1515/9781800731486-010
Aguilar, E., Salvà, F., Imbernon, F., & Oliver, M. F. (2021). Influence of qualifications in initial training on the professional development and motivation of primary teachers in the Balearic Islands. European Journal of Teacher Education. Online first, 1-23. https://doi.org/10.1080/02619768.2021.1912005
Navas Saurin, A.A., Abiétar López, M., Bernad i García, J.C., Córdoba Iñesta, A.I., Giménez Urraco, E., Crespo, E.M., Quintana-Murci, E. (2021). Student engagement in Vocational Education and Training: differential analysis in the province of Valencia. Revista de Educación, 394, 189-204.
Pinya-Medina,C., Salvà-Mut, F. Rosselló-Rosselló, C., Quintana-Murci, E., Cerdà-Navarro, A., Oliver-Trobat, M.F., Sureda-Negre, J. & Adame-Obrador, M.T. (2021). Prevenir el abandono de los estudios en la formación profesional: Orientaciones y propuestas. Laboratori de Recerca i Innovació en Formació Professional de la Universitat de les Illes Balears.
Sureda-García, I., Jiménez-López, R., Álvarez-García, O., & Quintana-Murci, E. (2021). Emotional and Behavioural Engagement among Spanish Students in Vocational Education and Training. Sustainability, 13(7), 3882.
Altres publicacions
Publicacions vinculades al project Abandonament primarenc de la formació professional (ATEFP): prevenir l’ATEFP desenvolupant la vinculació de l’alumnat amb el professorat.
Publicacions vinculades al project Itineraris d’Èxit i Abandonament en la Formació Professional.
Per a consultar altres publicacions d’interès pots visitar la web del nostre Grup de Recerca en Educació i Ciutadania.
Recursos
Temor a que l’abandonament escolar augmenti per la falta de treballadors.
Font de la imatge: Imagen de pikisuperstar en Freepik.